Tämä artikkeli liittyy sarjaamme, jossa koostamme vuoden 2021 aikana pidetyistä webinaareista tärkeimmät asiat blogeihin. Jutun lopusta löytyy myös linkki, mistä 26.10.2021 pidetyn webinaarin pääsee edelleen katsomaan.
Tässä webinaarissa puhuttiin aiheesta, joka mahdollistaa tehokkaan tietotyön sekä modernista työasemasta. Webinaarin pitivät Tech Data Suomi Oy:n Minna Nuutinen sekä VM IT Oy:n Visa Ali-Mattila.
Mitä tarkoittaa, kun työasema skaalautuu? Tai sen voi avata lähes mistä tahansa. Se on tietoturvallisempi kuin koskaan ja sen elinkaaren hallinta on kustannustehokkaampaa. Tietotyön tehokkuus ja entistä parempi käytettävyys on yhä tärkeämpää. Tietotekniikan investoinneista tulee saada yhä tehokkaammin hyöty irti.
Palvelun tukeen ja toimintaan ovat sitoutuneet useimmat laitevalmistajat.
Windows-käyttöjärjestelmien maailmassa laiteasennuksien modernisointiin on käytössä Microsoftin pilvipalvelu Windows Autopilot. Windows Autopilotin tavoitteena on päästä eroon työasemamallinnuksien ja imageiden ylläpidosta esim. Microsoft Endpoint Manager Configuration Manager eli MEMCM (ent. SCCM) -järjestelmään, mikä on tarkoittanut aikaa ja kustannuksia. Windows Autopilotin käyttöönotossa laite siirtyy asennuksen jälkeen modernin päätelaitehallinnan piiriin. Modernin päätelaitehallinnan hoitaa Microsoft Intune.
Laajemmissa tietotyön ympäristöissä saattaa olla sovelluksia tai ohjelmistoja, jotka eivät kuulu asennuksen ja tuen piiriin. Nämä erityiset tapaukset VM IT kartoittaa ja tutkii asiakkaalle hyvin sekä hoitaa näiden asennuksen ja tuen sovitusti. Palvelu voidaan ulottaa PC-työasemiin ja rajatusti Applen Mac -työasemiin.
Microsoft kiteyttää palvelun hyödyt asiakkaalle seuraavasti. Ratkaisu tukee sekä Windows 10 että 11 käyttöjärjestelmiä.
Webinaari antaa hyvän käsityksen siitä, millä välineillä tietotyön ympäristö voidaan pitää tehokkaana ja turvallisena.
VM IT on kotimainen, ketterä ja nopea palvelutoimija, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia IT-palveluita yrityksille ja yhteisöille. Yhtiön kotipaikka on Espoo. Autamme mielellämme asiakkaitamme kartoittamaan kokonaisvaltaisesti tietotyön tilanteessa sekä tuomme selkeät ratkaisut ja toimenpiteet suunniteltuina asiakkaan käyttöön. Tarjoamme tukea sekä PC- että Apple (Mac)-käyttäjille. Lisäksi palvelumme kattaa konsultointi- ja kehitysprojektit ja webinaarissa läpikäydyt Autopilot-käyttöönottopalvelut ja -tuen.
Kysy rohkeasti lisää, puhumme mielellämme asiakkaidemme kanssa samaa kieltä ja haluamme ymmärtää, mikä juuri Teidän toimintanne kannalta on tietotyössä olennaista!