ASIAKASTARINA

Kauppakeskus Sello

Kauppakeskus Sello Espoon Leppävaarassa on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakeskuksista. Sellossa on yli 170 liikettä ja sen liiketoiminta keskittyy hyvin monipuolisesti kaupan palveluihin, ravintolatoimintaan ja viihteeseen...

Toimiala

Kauppakeskus

Haaste

Toimintavarmuus 24/7

Ratkaisu

Ulkoistettu it-palvelu

Hyödyt

Tietopalvelut aina hengissä

 

Kauppakeskus Sello Espoon Leppävaarassa on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakeskuksista. Sellossa on yli 170 liikettä ja sen liiketoiminta keskittyy hyvin monipuolisesti kaupan palveluihin, ravintolatoimintaan ja viihteeseen.

Sellon turvallisuuspäällikkö Joni Rajamäki kertoo, että 24 tuntia vuorokaudessa auki olevalle kauppakeskukselle on elintärkeää, että kaikki palvelut toimivat toimintavarmasti.

”Meille on äärettömän tärkeää, että IT-ympäristö on määrätietoisesti ja hyvin johdettu ja että riskit on tunnistettu”, Rajamäki sanoo.

Joni Rajamäki muistuttaa, että jatkuvasti auki olevalle kauppakeskukselle palvelun nopeus on elintärkeää.

”Asiakasympäristön, kiinteistötekniikan ja turvallisuuden tietopalvelut tulee olla aina hengissä,” hän toteaa.

”On tärkeää, että saamme palvelua erittäin nopeasti, mikäli jotain ilmenee. Eli vikasietoisuus on huomioitu ja järjestelmät on kahdennettu siten, että ei tapahdu mitään yllättävää ja pystytään toipumaan äärettömän nopeasti,” Rajamäki jatkaa.

Tietoturva korostuu myös kauppakeskusten IT-palveluiden ylläpidossa ja kehittämisessä.

”Totta kai tietoturvallisuus näyttelee erittäin tärkeää roolia, jotta pystytään varmistamaan, että meidän palvelumme toimivat aina”, Rajamäki korostaa.

”Meillä on paljon erilaisia järjestelmiä ja palveluita, joiden tulee toimia ja se vaatii kovaa ammattitaitoa myös siellä tietoturvan saralla. Totta kai pahimmillaan on tärkeää huomioida se, että mikäli tapahtuu jotakin ei-toivottua niin myös mainehaitat voivat olla suuria”, Rajamäki pohtii.

”Eli kyllä tietoturvallisuus on ihan ykkösteemoja tänä päivänä, kun puhutaan IT-palveluista ja tietohallintoympäristöstä.”

Pitkä yhteistyö on kehittynyt tarpeiden muuttuessa

Sello on tehnyt yhteistyötä VM IT:n kanssa jo pitkään ja palvelun luonne on vuosien saatossa kehittynyt vastaamaan kauppakeskuksen muuttuvia tarpeita.

”Yhteistyö VM IT:n kanssa on lähtenyt toimiston IT-palveluista ja laajentunut vuosien saatossa koskemaan koko kiinteistön IT-palveluita”, Rajamäki muistelee.

Joni Rajamäki on erittäin tyytyväinen VM IT:ltä saamaansa palveluun.

”Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, miten VM IT on yhdessä meidän kanssamme kehittänyt toimintaympäristöä, tuonut ajatuksia ja uusia ideoita ja ennen kaikkea toiminut asiantuntijana siinä, miten voimme rakentaa IT-ympäristöä tulevaisuudessa entistä paremmaksi.”

”Meidän yhteistyömme VM IT:n kanssa on sujunut todella hyvin”, Rajamäki sanoo. ”Se on ollut todella joustavaa, mukautuvaa ja justiinsa meidän näköistämme se palvelu mitä ollaan saatu”, Joni Rajamäki päättää.
sello300x300

Kysy lisää palveluista ja ratkaisuista: